Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unconfigured Ad Widget

Collapse

اسلامي ښوونه......................

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: اسلامي ښوونه......................

    بسم الله الرحمان الرحيم
    الحمدُلله وحده والصلاة والسلام علی من لانبی بعده امابعد:
    په قرآن کريم اونبوي احاديثوکي ځيني داسي کسان ذکرشوي چي دهغوپه هکله داسي ويل شوي چي ددوی سره به الله رب العزت په قيامت کي خبري نه کوي،له ګناهونوبه ئې نه پاکوي اوددوی لپاره به دردناک عذاب وي .

    پوښتنه داده چي داڅوک دي دکوموصفتونولرونکي خلګ دي
    ددې لپاره چي دهغوی له صفتونوڅخه ځان وساتوترڅو دداسي عذاب خاوندان نشو،غواړم هغه کارونه په ګوته کړم چي دهغوله امله انسان دداسي بدمرغيوسره مخ کيږي .داګڼ شمېرکسان دي

    الله سُبحانه وتعالی فرمايې :{ إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنزَلَ اللّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلاًأُولَـئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلاَّ النَّارَ وَلاَ يُكَلِّمُهُمُ اللّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ(البقرة\174)

    {يقيناهغه کسان چي چي هغه خبري پټوي چي الله له خپل کتابه نازلي کړي دي،اوپه دې(پټولو) سره لږقيمت حاصلوي(ټوله دُنياهم دالله تعالی دآياتونوپه بدله کي لږده)،دغه کسان په خپلونسونوکي اوراچوي،ددوی سره به الله پاک دقيامت په ورځ خبري نه کوي،نه به دوی له ګناهونوپاکوي اوددوی لپاره دردناک عذاب دی}په دې آيت مبارک کي هغه چاته سخت تخويف اوويرونه ده څوک چي حق پټوي،له دې امله چي ددُنيازکات ياخيرات ئې بندنشي اوياپه خلګوکي بدنام نشي .

    دلته مُرادهغه څوک دي چي حق پټوي اوپه دې کارسره دُنيالاس ته راوړي يعني ددُنيادحرص له امله حق پټوي .

    په دې آيت کريمه کي ددغوخلګولپاره څلورعذابونه ذکرشوي:
    (1)دوی چي څه له دې لاري لاس ته کوي اوخوري ئې نودوی په حقيقت کي اورپخپلونسونوکي اچوي داځکه چي داپيسې دوی ترټولودناوړه کسب له لاري پيداکړې نوبدله ئې هم ورته ددوی دعمل د جنس څخه ورکول کيږي ،داسي چي عذاب به ئې هم ترنوروسخت وي .

    (2)ددوی سره به الله تعالی دقيامت په ورځ خبري نه کوي په دې کي اشاره ده چي الله سُبحانه وتعالی به له دوی څخه ډېرزيات ناراضه وي اوپردوی باندي به ډېرسخت په غصه وي چي داپه حقيقت کي داورترعذاب هم سخت عذاب دی .

    دحساب کتاب خبري به ورسره دملائکوپه واسيطه کيږي .
    (3)دوی به الله تعالی له ګناهونواوبدوصفاتوڅخه نه پاکوي،دوی داسي اعمال هم نه لري چي دهغوله امله دصفت اودالله پاک درضامستحق شي داځکه چي دوی هغه اعمال نه ووکړي چي دهغوله امله دپاکوالي اوتزکيې مستحق شي چي هغه دالله تعالی په کتاب عمل کول،په هغه سره لارپيداکول اودالله تعالی دکتاب لوري ته دخلګوبلل دي بلکه دالله تعالی کتاب ئې شاته غورزولی وواونوري لاري ئې خپلي کړې وي .

    (4)ددوی لپاره به دردناک عذاب وي .
    په بل ځای کي فرمايې: إِنَّ الَّذِينَ يَشْتَرُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَأَيْمَانِهِمْ ثَمَنًا قَلِيلاًأُوْلَـئِكَ لاَ خَلاَقَ لَهُمْ فِي الآخِرَةِ وَلاَ يُكَلِّمُهُمُ اللّهُ وَلاَ يَنظُرُ إِلَيْهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (آل عمران:77)
    {يقيناًهغه کسان چي دالله تعالی په لوظ اوخپلوقسمونوباندي لږبدله (ددُنيامالونه)اخلي دغه کسان داسي دي چي ددوی لپاره په آخرت کي هيڅ حصه(دثواب) نشته،ددوی سره به الله تعالی خبري نه کوي اونه به دوی ته(په رحمت اومهربانۍ)سره ګوري اوددوی لپاره دردناک عذاب دی}

    دآيت مطلب دادی چي کوم خلګ دُنياپه دين سره اخلي،ددُنيالږبرخي ته دآخرت په مقابله کي ترجيح ورکوي اودې ته ځانونه دوعدوپه ماتولواوددُرواغوقسمونوپه کولوسره رسوي نوددغوکسانوسره به الله تعالی په قيامت کي خبري نه کوي يعني ددوی لپاره دالله تعالی عذاب لازم دی،دالله تعالی له رحمتونواوثوابونومحروم دي،دګناهونوله پاکېدلوڅخه محروم دي بلکه په داسي حال کي به قيامت ته ځي چي په خپلوجرائموبه ملوث وي اودردناک عذاب به ورته چمتووي .

    په احاديثوکي هم داسي کسان ذکرشوي دي چي ديادشويوعذابونومستحق دي :

    عن ابي ذررضی الله عنه عن النبي صلی الله عليه وسلم قال:ثلاثة لايُکلمُهُمُ اللهُ يَومَ القيَامَة وَلاينظراليهم ولايُزکيهم ولهم عذاب اليم قال ابُوذرخابُواوخَسرُوامن هُم يارسولَ الله؟قال:المُسبل والمنان والمُنفق سلعتَه بالحلف الکاذب(رواه مسلم)

    له ابوذررضی الله عنه روايت دی چي رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل:درې کسان داسي دي چي دقيامت په ورځ به الله جل جلاله نه ددوی سره خبري کوي،نه به ورته ګوري، (درحمت په نظرسره) نه به ئې له ګناه پاکوي

    اوددوی لپاره دردناک عذاب دی.ابوذررضی الله عنه وفرمايل:داکسان له خيره محروم اوتاوانيان شول داڅوک دي اې دالله رسوله؟نبي عليه السلام وفرمايل:هغه څوک چي پايڅې ئې ترګيټو(بجلکو)کښته وي،احسان کوونکی(چي چاته څه ورکړي اوبياورباندي احسان کوي)بل هغه څوک دی چي خپل سامان په درواغ قسم سره چلوي .(مسلم)په دې حديث کي دادرې ګناوي ذکرشوي دي .
    يوداچي څوک پايڅې ترګېټو(بجلکو)کښته ساتي ځکه دادتکبراولويې علامه ده اولويې کول لويه ګناه ده .
    دايوه بې خونده ګناه ده چي خونداولذت هم نه لري خوعذاب ئې ډېرسخت دی دتاسف خبره داده چي داګناه دومره عامه ده چي ډېرخلګ ورته دګناه په سترګه نه ګوري .
    داحکم دسړولپاره دی چي دوی به پايڅې پورته کوي،که په لمانځه کي وي اوکه له لمانځه بهروي .

    ښځوته حکم دادی چي پايڅې به کښته کوي .
    بله ګناه داحسان اوزبادني ده چي له چاسره څه ښه وکړي نوهروخت ئې ورپه يادوي چي په فلاني وخت کي مي داسي ښه درسره وکړل .

    بل هغه څوک چي خپل سامان په دُرواغ قسم باندي خرڅوي .

    ده يوشی اخيستی ارزانه وي خوبل چاته په قسم سره وايې چي دامي په دومره اخيستی دی،تراصلي قيمت زيات وريادوي،ياورته وايې چي داشی اصلي دی اوهغه اصلي نه وي،خودی ورباندي قسم هم اخلي نودادالله رب العزت دنوم څخه غلطه استفاده کوي اوسپکاوی ئې کوي .

    له ابوهريره رضی الله عنه روايت دی چي رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل:درې کسان دي چي له هغوسره به الله جل جلاله دقيامت په ورځ نه خبري کوي اونه به ئې له ګناهونوپاکوي {ابومعاويه راوي وايې}اونه دوی ته(په رحمت سره)ګوري اوددوی لپاره دردناک عذاب دی:بوډازناکار،دُرواغجن باچااومسکين متکبر(مسلم،احمد)
    دادرې کسان ځکه دداسي دردناکوعذابونه مستحق شول ځکه چي دوی داګناوي په داسي صورت کي کوي چي هيڅ عُذرهم ورته نشي جوړېدی:

    درواغ اکثرخلګ دضرورت اومجبورئ له امله وايې، باچاولي دُرواغ وايې؟ دی خوله چامجبورهم نه دی .

    تکبراولويې خلګ دمال له امله کوي مسکين ولي لويې کوي؟دی خومال هم نه لري .
    زناخلګ دنفس دخواهش له امله کوي دبوډاولي زناکوي؟دده خوشهوت هم ختم وي
    ابوهريره رضی الله عنه له رسول الله صلی الله عليه وسلم څخه روايت کوي چي الله جل جلاله فرمائلي دي :درې کسان داسي دي چي دقيامت په ورځ به زه دهغوی دښمن يم:يوهغه سړی چي يوشي دالله پاک په نامه ورکول شي ،بياپه هغه کي دوکه وکړي،بل هغه څوک چي يوازادسړی ئې خرڅ کړو اودهغه روپئ ئې وخوړلې ..

    بل هغه څوک چي يومزدرئې ونيوئ،کارئې ترې پوره واخيست اومزدوري ئې ورنکړه.(بخاري،احمد)دادرې هم ستري ګناوي دي .
    اولنی سړی چي دالله تعالی په نوم څه ورکړي اوبيادوکه پکي کوي نودادالله تعالی دنوم قدرنه لري بلکه سپکاوی ئې نوځکه دسخت عذاب مستحق شو.

    دازادسړي خرڅونکی ځکه دسخت عذاب جوګه دی چي يوانسان آزادوي اوبياڅوک ترې غلام جوړکړي نودادهغه انسان سره ډېرلوی ظلم دی،له دې امله ئې مرتکب دسخت عذاب مستحق دی .

    په دې کي هغه څوک هم داخل دی څوک چي ازادخلګ تښتوي، اغواکوي ئې اوبيائې دپيسوپه بدل کي خوشي کوي،ددې حديث په رڼاکي داخبره معلوميږي چي دداسي خلګولپاره سخت عذاب دی .
    له مزدورڅخه کاراخيستل اوبيائې مزدوري نه ورکول داهم لوی ظلم دی،هغه بېچاره ځان هم ستړی کړي اوبياورته مزدوري نه ورکول کيږي.

    له ابوهريره رضی الله عنه روايت دي چي رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل:درې کسان دي،ددوی سره به الله پاک دقيامت په ورځ نه خبري کوي،نه به ورته ګوري اونه به ئې له ګناهونوپاکوي اوددوی لپاره دردناک عذاب دی:يوهغه سړی چي په صحراکي په داسي اوبوولاړوي چي دده ترحاجت زياتي وي،(بيائې هم)له مسافرو منع کوي .

    بل هغه سړی چي په چاباندي يوشی دمازديګروروسته خرڅ کړي اوداسي قسم ورته وکړي چي داماپه دومره روپئ اخيستې دی،هغه سړي دده خبره ومنله په داسي حال کي چي دده خبره صحيح نه وه .
    بل هغه سړی چي ديوه امام(مشر)سره ددُنيوي غرض پربنسټ بيعت وکړي،که څه ورکوي نووفاداري کوي،که څه نه ورکوي،بيا وفاداري نه کوي .(مسلم،احمد)

    په دغوکسانوکي نورکسان هم شته چي الله جل جلاله به دقيامت په ورځ خبري نه ورسره کوي چي په هغوکي دموراوپلارنافرمان،دسړوسره مشابهت کوونکې ښځه اوديوث(بې غيرته انسان )هم شامل دي

    موږهڅه کړې چي يوازي صحيح روايات وليکو.
    الله پاک دي موږته دښواعمالواودالله درضادلټون توفيق راکړي اوله بدوکارومودي خوندي کړي .

    وصلی الله علی نبينامحمدوعلی آله وصحبه اجمعين
    u can't gain RESPECT by choice nor by requesting it... it is earned through your words & actions."

    :pr:

    Comment


    • #32
      Re: اسلامي ښوونه......................

      بسم الله الرحمن الرحيم
      الحمدلله وحده والصلاة والسلام علی من لانبی بعده امابعد:
      کله کله انسان ته ديوه عمل په هکله شک پيدا شي چي داوکړم کنه ؟ داکارثواب لري که ګناه،روادی که ناروا؟نواوس به راشودېته چي دشريعت حکم څه دی؟هغه شکمن سړی يابې علمه سړی بايد په داسي وخت کي څه وکړي؟

      عن ابې امامة ان رجلاسال رسول الله صلی الله عليه وسلم ماالايمان قال:اذاسرتک حسنتک وسائتک سيئتک فانت مؤمن
      قال يارسول الله فمالاثم قال:اذاحاک في نفسک شئ فدعه .رواه احمد.

      ترجمه:ابوامامه رضی الله عنه فرمايې چي يوه سړي له رسول الله صلی الله عليه وسلم څخه پوښتنه وکړه چي (يارسول الله ) دايمان نښانې څه ده نبې کريم صلی الله عليه وسلم ورته وفرمايل :کله چي ته په خپل نيک عمل خوشحاله شي اوپه بدعمل خفه شي نوته مؤمن يې .هغه سړي بياپوښتنه وکړه چي د ګناه علامه اونښه څه ده ؟

      رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل :کله چي يوشی ستاپه زړه کي شک پيداکړي نوهغه کارپريږده .

      تشريح ؛دحديث مطلب دادی چي کله ته څه دنيکی کاروکړي اوپه هغه خوشحاله شي په دې يقين اوباورسره چي ماته به په دي کار الله تعالی اجراوثواب راکوي، کله که دګناه کاروکړي ،په هغه غمجن شي اودافکردرسره پيداشي چي دالله پاک دحکم مخالف کارمي وکړونودادايمان دشتون نښانه ده ،چي په تاکي ايمان شته ځکه ته دالله پاک په رضا راضي اوخوشحاليږي اودالله پاک په ناراضتیاغمجن کيږي نودادي دايمان نښه ده اوچي کله په ګناه غمجن شې له دې نه معلوميږې چي ته په دې ګناه پښیمانه یې اوداپښيمانتياتوبه ده، په حديث شريف کي راغلې دي :التائب من الذنب کمن لاذنب له {له ګناه څخه توبه ايستونکی دهغاچاپه څېردی لکه بالکل چي ئي ګناه نه وي کړې }.
      ګناهونه په دوه قسمه دي يوهغه دي چي دهغه کارحرمت اوګناه کېدل هرچاته څرګنداوښکاره وي لکه غلا،زنا،غيبت اوداسي نور.

      دويم هغه دي چي دهغه کارګناه کيدل هرچاته ښکاره نه وي،ډېرکم خلګ ورباندي پوهيږي، په دې حديث کي ئې هغه ګناهونه ورته ښودلي دي چي هغوته ډېرخلګ ګناه نه وايي، نورګناهونه يي نه دي ورته بيان کړي بلکه يوازي هغه ئي بيان کړي چي دانسان په زړه کي دهغه کاردکولوله امله شک پيداکيږي چي دابه ګناه وي کنه؟ نونبي صلی الله عليه وسلم ورته وفرمايل چي همداګناه ده ،داکارپرېږده .

      په يوه حديث کي راغلي دي:دع مايريبک الی مالايريبک (ترمذي اونسائي)هغه کارپرېږده چي تاپه شک کي اچوي اوهغه وکړه چي په شک کي دي نه اچوي.
      ددې شک دپيداکيدودرې لاملونه دي

      {1} يودعلماووداختلاف له امله سړی شکمن کيږي چي بعضي ورته ګناه وايې اوبعضي نورورته ګناه نه وايې.
      {2}په دلائلوکي ظاهراتعارض انسان ته معلوم شي ،دواړه طرفته دلائل وي نوله دې امله شکمن شي .
      {3} : سړي ته دليل نه وي معلوم چي ددې کاردحرمت ياحلت څه دليل دی؟

      نوکه هرډول شک انسان ته پيداشي، نوموږته په دي وخت کي نبوي ارشاددا دی چي هغه کاربايدپريږدو،داسي کارته بايد مخه کړوچي هغه له هرډول شک اوشبهي څخه خلاص وي .په دې هکله نورهم ډېراحاديث راغلي :
      له نواس بن سمعان رضی الله عنه څخه روايت دی چي رسول الله صلی الله عليه وسلم فرمائلي دي چي نيکي ښه اخلاق ده ،اوګناه هغه ده چی ستاپه نفس کي شک پيداکړي اوته په دې خفه کيږۍ چي خلګ ترې خبرشي (مسلم)
      وابصه بن معبدرضی الله عنه وايې : زه رسول الله صلی الله عليه وسلم ته ورغلم نووه ئې فرمايل:ته ددې لپاره راغلی يې چي دنيکۍ په هکله پوښتنه کوې؟( دنيکي علامه څه ده )

      ماوويل:هو!رسول الله صلی الله عليه وسلم وفرمايل :له خپل زړه څخه فتوی غواړه،نيکي هغه ده چي زړه اونفس د هغه کارپه کولوکي مطمئن وي اوګناه هغه ده چي په زړه کي شک پيداکړي،که څه هم تاته خلګ فتوی درکړي(چي داکارروادی نوبياهم نه رواکيږي )په يوه روايت کي راغلي دي چي آدم عليه السلام خپلوزامنوته څووصيتونه وکړل چي څوئې دادي :

      {1}کله چي ديوه کاردترسره کولواراده کووئ نوکه موپه زړه کي شک وو،هغه کارمه کوئ ځکه زه چي دوني خواته دخوړلوپه اراده ورنږدې شوم،په زړه کي مي دخوراک په وخت کي شک وو.
      {2}کله چي ديوه کاراراده وکړئ نوپايلي ته ئې ګورئ ځکه ماکه چيري دوني دخوراک پايلي ته فکرکړی وی نومابه نه وی خوړلې .

      {3}کله چي ديوه کاردکولواراده وکړئ نودښوخلګوسره مشوره وکړئ ځکه ماکه چيري له وني څخه دخوراک په وخت کي دملائکوسره مشوره کړې وی نودوی به راته له وني څخه دنه خوراک مشوره راکړي وی .(شرح الاربعين للنووي)
      نوله دې ټولونصوصوڅخه معلومه شوه چي دکوم کارله امله دانسان په زړه کي شک پيداکيږي چي دابه رواوي که ناروا؟نودهغه کارپرېښودل پکاردي .
      په دې احاديثوکي يوه لويه ضابطه دانسان دزندګی لپاره ذکرشوي ،که داخبره دچايادوي اوعمل ورباندي وکړي نوانشاءالله دډېروسوالونه ځواب به په اسانئ سره پيداکړي .
      الله پاک دي موږته په دين کي پوهه راکړي
      وصلی الله علی نبينامحمدوعلی آله وصحبه اجمعين
      u can't gain RESPECT by choice nor by requesting it... it is earned through your words & actions."

      :pr:

      Comment

      Working...
      X