Announcement

Collapse
No announcement yet.

Unconfigured Ad Widget

Collapse

مقصود حسنی کے کلام میں مغربی تلمیحات کا استعمال

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • مقصود حسنی کے کلام میں مغربی تلمیحات کا استعمال

    مقصود حسنی کے کلام میں مغربی تلمیحات کا استعمال
    نثری نظم کی درست اور ناقابل تردید تعریف یہ ہے کہ جب کوئ اعلی وارفع مضمون شعری اوازن و بحور اور ردیف قافیے کی مجبوری کی وجہ سے شعری پیکر میں نہ ڈھل سکے تو اس کو آہنگ و صوت اور وجدان کے تحت اس طرح صحفہءقرطاس کی زینت بنا دیا جاتا ہے کہ قاری پر پڑھتے ہی ایک لمحے کے لیے سکتے اور حیرت کی فضا طاری ہو جاتی ہے اور اس کے سحر میں گرفتار ہو جاتا “ اوٹ سے ١٩٩١ ص: ٥
    شعری لوازمات میں تلمیح کو خصوصی اہمیت حاصل ہے۔ شرق و غرب کی شاعری میں کسی ناکسی سطع پر اس کا وجود ملتا ہے۔ چونکہ شاعری میں کسی واقعے وغیرہ کی تفصیلات کو درج کرنے کی گنجاءش نہیں ہوتی اس لیے اختصار کے ضمن میں تلمیح اپنا کردار ادا کرتی ہے۔ تلیح سے درحقیقت مراد یہ ہے کہ شاعر اپنے کلام میں کوئ ایسا نشان چھوڑتا ہے جو کسی واقعے‘ قصے‘ معاملے‘ ضرورت‘ حادثے‘ رویے وغیرہ کی نشاندہی کرتا ہے۔ مثلا مرزا غالب کا یہ شعر ملاحظہ ہو
    :
    ابن مریم ہوا کرے کوئ
    مرے دکھ کی دوا کرے کوئ

    :
    کیا کیا خضر نے سکندر سے
    اب کسے راہنما کرے کوئ
    احمد ندیم قاسمی نے اس شعر میں سقراط کو بطور تلمیح استعمال کیا ہے

    :
    نءءے انسان سے تعارف جو ہوا‘ تو بولا
    میں ہوں سقراط ‘ مجھے زہر پلایا جاءے
    تلمیحی حوالوں کی کئ صورتیں ہو سکتی ہیں۔ مثلا اسمائ‘ اصطلاحی‘ استعارتی‘ اشارتی‘ ارضیاتی‘ ادویاتی‘ امرجاتی‘ ادارتی‘ بحریاتی‘ جماداتی‘ حیواناتی‘ سماواتی‘ فلکیاتی‘ مسکای‘ داستانی‘ سماجیاتی‘ تمثالی‘ محاوراتی‘ وغیرہ وغیرہ
    مغلیہ کے بعد انگریز اقتدار کا دور دورہ ہوا۔ انگریز عہد میں مغربی تلمیحات کو اکبرالہ آبادی نےکثرت سے استعمال کیا۔ ان کے بعد بہت سے اردو شعرا نے مغربی تلمیحات کا استعمال اپنے کلام میں کیا۔ جن میں اقبال‘ ن م راشد اور فیض‘ مجید امجد قابل ذکر ہیں۔ جدید نظم کے شعرا میں مقصود حسنی خصوصی اور نمایاں حیثیت کے حمل ہیں۔ ان کے ہاں مغربی تلمیحات کا اسعمال عصری حالات و واقعات کے تناظر میں ہوا ہے۔ اگر ان کی شاعری کو تلمحی استعارے کی شاعری کا نام دیا جاءے تو غلط نہ ہو گا۔ یہ بھی کہ یہ صورت بہت کم شعرا کے ہاں ملتی ہے۔ ان کی شعری زبان کو وسیع کینوس پر رکھ کر ہی سمجھا جا سکتا ہے۔

    ان کی شعری خصوصیات کو بہت سے اہل قلم نے اپنے اپنے انداز میں خراج تحسین پیش کیا ہے جن میں سے چند ایک کے نام درج خدمت ہیں
    :
    ڈاکٹر آغا سہیل‘ ڈاکٹر ابو سعید نورالدین‘ ڈاکٹر اسلم ثاقب‘ ڈاکٹر اختر شمار‘ اکبر کاظمی‘ اشرف پال‘ اطہر ناسک‘ ایاز آر قیصر‘ ڈاکٹر علامہ بیدل حیدری‘ جمشید مسرور‘ سید اکبر گیلانی‘ ڈاکٹر سید اسعد گیلانی‘ ڈاکٹر صابر آفاقی‘ ڈاکٹر صادق جنجوعہ‘ صفدر حسین برق‘ ضیغم رضوی‘ طفیل ابن گل‘ ڈاکٹر ظہورر احمد چودھری‘ ڈاکٹر عطاالرحمن‘ عیاس تابش‘ ڈاکٹر عارف نور‘ غضنفر ندیم‘ ڈاکٹر فرمان فتح پوری‘ ڈاکٹر گوہرنوشاہی‘ ڈاکٹر محمد امین‘ ڈاکٹر مبارک علی‘ ڈاکٹر منیرالدین احمد‘ ڈاکٹر محمد عبدالله قاضی‘ پروفیسر محمد اکرام ہوشیارپوری‘ مہر کاچیلوی‘ ندیم شعیب‘ ڈاکٹر علامہ وفا راشدی‘ ڈاکٹر وقار احمد رضوی‘ ڈاکٹر وزیر آغا‘ یوسف عالمگیرین‘ پروفیسر محمد یونس حسن وغیرہ
    مقصود حسنی کی کتب
    سپنے اگلے پہر کے نتری ہاءیکو ١٩٨٦
    اس کا پنجابی‘ گرمکھی‘ سندھی‘ پشتو انگریزی میں ترجمہ ہوا۔
    اوٹ سے نثری نظم ١٩٩١


    پروفیسر امجد علی شاکر نے اس مجموعہءکلام کا پنجابی ترجمہ کیا۔
    سورج کو روک لو نثری غزل


    ان کتب کے علاوہ ایک مجموعہ کاجل ابھی پھیلا نہیں مرتبہ ڈاکٹر ریاض انجم انٹرنیٹ پر موجود ہے۔علاوہ ازیں اخبار ورساءل میں بھی ان کی بہت سی نظمیں شاءع ہو چکی ہیں۔
    مقصود حسنی کے کلام میں مغربی تلمیحات کے علاوہ مقامی اور ایشیائ تلمیحات بھی بکثرت ملتی ہیں جن میں ہندی تلمیحات خصوصیت کا درجہ رکھتی ہیں۔ اس حوالہ سے کسی دوسرے مضمون میں گفتگو کروں گا۔تفہیم وتشریح کے حوالہ سے یہ کام تحقیقی ڈگری سطع کا ہے سردست ان کی مغرب کے متعلق تلمیحات ملاحظہ فرماءیں
    وہ گیندے کا پھول نہ تھا
    زلفوں میں بارود سجا رکھا تھا
    کیا کیا سامان کیے
    اس نے میری موت کے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    جب سے بش کو امام کیا ہے
    گھر گھر سے
    روشنی کا جنازہ اٹھنے لگا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    سورج کو روک لو
    شہر عشق کو جانے والا
    کوئ سر سلامت نہیں رہا
    ........................
    دیوتاؤں سے وہ کچھ کم نہ تھا
    دجال کی یہ خصلت اگر اس میں نہ ہوتی
    اسی آنکھ سے دیکھتا رہا میرے رقیب کو
    ..........................
    جس آنچل میں پناہ چاہی تھی
    اس آنچل کے ہر تار میں
    ہاءیڈروجن تھی فاسفورس تھا
    ..........................
    جبریل کا اب یہا ں کام نہیں
    زمین کا بڑا کہتا ہے
    لنکن کی کتاب کافی ہے انسان کے لیے
    ...........................
    وہ جن آنکھوں میں بس گیے
    آنکھیں وہ سلامت رہیں
    میں کیسے یقین کر لوں
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    درس آزادی دیتا پھرتا ہے نگر نگر
    کاٹ دیتا ہے پر
    جو پرندہ خلا پر حق جتاتا دکھائ دے
    ......................
    سات فرعونوں کے مقابل
    کب کوئ موسی رہا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    آسمان کو اپنے قہر و ستم پر ناز تھا
    اسے خنجر چلاتا دیکھ کر
    شرم سے پانی پانی ہو گیا
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    مرے سر کی دستار لے کر تو جا رہے ہو
    اس شہر کے لوگ
    بوجھ اٹھا سکیں گے دستار کا
    ...............................
    غرب سے امن سلیقہ اترا
    مرے آنگن کی روشنی
    بےکار ہوئ
    بےوقار ہوئ
    نظم: دو بیلوں کی مرضی ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    واشنگٹن کے مندر کا بت
    کس محمود نے توزا ہے
    سکندر کے گھوڑوں کا منہ
    کس بیاس نے موڑا ہے
    اس کی گردن کا سریا


    کس ٹیپو نے توڑا ہے
    نظم: سوال یہ ہے
    ........................
    جام سقراط کو

    جی بسم الله کہہ کر
    ہونٹوں سے لگا لو
    نظم: ورثہ
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    غیرت سے عاری
    وہ قطرہ سقرط کا زہر
    نہ گنگا جل
    نظم: چل‘ محمد کے در پر چل
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    سوچنا یہ ہے
    کس کردہ جرم کی سزا
    سقراط کا زہر ہے
    نظم: کاجل ابھی پھیلا نہیں
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    سقراط سے مرد حق کی
    دفن سے پہلے
    آنکھوں میں دیکھا
    شکوہ تھا نہ شکایت
    اک نصیحت ضرور تھی
    مرا انجام دیکھ لو
    کسی کو نصیحت نہ کرنا
    نظم: نصیحت
    ...................
    میں مقدر کا سکندر ہوں
    ٹیکسوں کی شان کا سایہ
    مری رکھشا کرتا ہے
    نظم:میں مقدر کا سکندر
    ........................
    جورو کے موتر کی بو نے
    سکندر سے مردوں سے
    ظلم کی پرجا کے خواب چھین لیے ہیں
    دن کے مکھڑے پر
    راتوں کی کالک لکھ دی ہے
    نظم: اس سے کہ دو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    طبیبو

    !
    غیرت اتارو
    مری رگوں میں
    بش گزیدہ ہوں میں
    نظم: علاج
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    ذات کے قیدی
    مردوں سے بدتر
    سسی فس کاجیون جیتے ہیں
    نظم: ذات کے قیدی
    ..................
    لوسی فر کے چرنوں میں
    اپنے کندھے رکھ دو
    کہ زیست شانت رہے
    نظم: ورثہ
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    گوءٹے اور بالی
    ٹیگور اور جامی
    سیوفینگ اور شیلی
    سب کے ٹھہرے ہیں
    نظم:سننے میں آیا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    حرص کی رم جم میں
    ملاں پنڈت


    گرجے کا فادر
    ک گر کا امین
    لمبڑ کے ڈیرے پر بیٹھے
    پکون کے گیت گاءیں
    نظم: حرص کی رم جم میں
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    شیطانی آیات لکھنے والے


    ہاتھ قطع کون کرتا
    شیخ ملت کا ہات


    ڈیانہ کے ہاتھ تھا
    ہاءکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    آؤ زہد وتقا
    تقلید عصر میں
    پامیلا کے نام کر دیں
    ہاءکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    بندر کے بچوں کے


    آتے کل کی بھوک کے غم میں
    نظم:دو بیلوں کی مرضی ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    گورکن کو بلواؤ کہ قبر کھودے
    سچ کا سورج
    دور غرب میں ڈوب رہا ہے
    ہاءکو
    ......................
    قاتل ہیروشیما کا
    آج۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    یو این او میں پردھان بنا بیٹھا ہے
    ہاءکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    تیسری دنیا کے لوگ
    آستین کے سانپ کو
    پیکٹ کا دودھ پلاتے رہے ہیں
    نظم: حماقت
    ......................
    روٹی کپڑا دوں گا
    امریکی خدا کا وعدہ ہے
    آؤ امریکہ چلیں
    ہاءکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    خالی جیب کشمیروں کے لیے
    مغرب سے
    من سلوی کیوں نہیں آتا
    نظم: کیوں؟١
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    بڑے شیطان کے مرنے کی دعا
    قبول ہو بھی گئ تو کیا
    اس کے انڈے بچے
    فتنہ پردازی میں
    اس سے بھی


    ایک قدم آگے ہیں
    نظم: زیادہ تر
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    سجدہ سے سر اٹھتا کیسے
    کمر پہ مری
    خداءے ارض و مریخ کا
    مقدس پاؤں تھا
    نظم:مجبوری
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    قباءیں اتار دو
    تمہارے تن کو


    ضرورت نہیں ان کی
    زمینی خدا نے
    بھجوا دی ہیں عورتیں
    ضرورت تھی تم کو ان کی
    نظم: ضرورت
    .....................
    بے نام گزارو
    آج بھی بستے ہیں
    کالی زبان والے
    شیشے کے اس شہر میں
    نظم: مشورہ
    ...................
    اس سے کہہ دو
    دو چار ستم اور گراءے
    یتیمی کا دکھ سہتے
    بچوں کے نالے
    ٹوٹے گجروں کی گریہ زاری
    جلتے دوپٹوں کے آنسو
    عرش کے ابھی
    اس پار ہیں
    نظم: اس سے کہہ دو
    ..........................
    فرعون عصر کے طلسم نے
    ایشیا والوں کو
    شاہین سے
    کرگس کر دیا
    نظم: عنایت
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    اتھوپیا کا قحط
    بھیک مانگ رہا ہے
    روٹی کی
    حاتم دوراں
    فرصت ملی تو
    بارود بھجوا دے گا
    نظم: فرصت ملی تو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    آنکھیں بند رکھتے ہیں
    اپنا ہوا ہے جب سے
    پتھر آنکھوں والا
    نظم: احتیاط
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    یورپ کی


    چڑیوں کی چونچ میں
    بے بس ہو کر
    عظیم ایشیا
    سسک رہا ہے
    الجھ رہا ہے
    نظم: روشنی
    ِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔
    گدھ


    خلیج کے بیماروں کی
    سانسیں گگن رہے ہیں
    نظم: سورج دوزخی ہو گیا تھا
    .....................
    یہی تو
    بھگوان کی لیلا ہے
    تم آکاش ہوءے میں دھرتی ٹھہرا
    ترے ہاتھ جیون مرتیو
    تر بھوجن
    مرے ہاتھ
    نظم:
    یہی تو
    اردو کی پہلی سنکوءین
    ..........................
    سمندروں میں طغیانی ہے
    طغیانی کے بیچ
    درندگی کا مسکن ہے
    ساحلوں سے کہہ دو
    کہیں اور بسیرا کر لیں
    نظم: مشورہ
    .................
    جی میں آتا ہے
    من کا سارا زہر


    حیات کی سب سختیاں
    بھوک کی سب تلخیاں
    ارضی خداؤں کی رگوں میں انڈیل کر
    اپنے ڈراءنگ روم کی کھڑکی سے
    جو باہر کو کھلتی ہے


    انھیں تڑپتا دیکھ کر مسکراؤں
    نظم:جی میں آتا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    تزاب برساتے بادل
    گواہی دے رہے ہیں
    پالتو درندے
    اپنی فطرت میں
    مہذب نہیں ہو سکتے
    نظم: فطرت
    ..................
    سنا ہے
    بارود کی بدبو پھیلانے
    زہرا پر پہنچ گیا ہے
    درندگی ساتھ لے کر
    مغرب کا بندہءمفادات
    نظم: روبا
    .......................
    امرت کہہ کر
    غلامی اتار رہا ہے
    مری رگوں میں
    کوے کی وہ خصلت والا
    نظم: سازش
    .......................
    تلواریں زہر آلود ہیں
    محافظ سونے کی میخیں گن رہا ہے
    چھوٹی مچھلیاں فاقہ سے ہیں
    کہ بڑی مچھلیوں کی دمیں بھی
    قاتل ہو گئ ہیں
    نظم: چاند اب دریا میں نہیں اترے گا
    .........................
    سکت نہیں رہی تو
    ابلیس عصر کی رگوں میں
    ہیروءن کیوں نہیں اتارتے
    نظم:ردعمل
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    چپ
    مت بولو
    چپ کا روزہ رکھ لو
    ہم حسین نہیں جو بولیں
    یزید اترا ہے
    فاختہ کا اترن لے کر
    مت بولو
    نظم:
    ..........................
    چاند کا چہرا

    راون کی شکتی لے کر
    اوباما ہی رب
    لکھ رہا ہے
    نظم: فرات کا دامن
    ......................
    ہماری پسلیوں کے نیچے
    باما کا غلام چھپا بیٹھا ہے
    نظم:سوال یہ ہے
    ِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    ایشیا کے لوگ
    بیٹھ بیٹھ کر
    اس کے در پر
    چلنے کی عادت بھول گیے ہیں
    نظم: عادت
    ..................
    دریا
    ان کشتیوں کو کیسے چلنے دے
    جن پر
    زمینی خدا کا جھنڈا نہیں ہوتا
    نظم: تم ہی کہو
    .............................
    کلیاں اور گلاب و کنول بھی
    پیر مغرب کی ٹھوکر میں ہیں
    نظم: لہو کا تقدس
    ...........................
    دریا کا پانی
    بھیگی بلی
    حر


    بربک کے سنکھ میں رہتے ہیں
    نظم: جینے کو تو سب جیتے ہیں
    ...........................
    آنکھیں ہی کیا
    کندھوں سے جدا سر
    بل کے ہاں
    گروی پڑا ہے
    مجھے اک خواب لکھنا ہے
    .................
    پرتھوی کیا
    الله کی ہر تخلیق کا
    ماما نہیں
    موچی درزی نائ بھی
    وارث ہو گا
    نظم:سننے میں آیا ہے
    ...........................
    گورا ہاؤس کے چمچے کڑچھے
    طاقت کی بیلی میں
    کربل کربل کرتے یہ کیڑے
    ہانیمن اور اجمل کا منہ چڑتے ہیں
    نظم: سورج ڈوب رہا ہے
    .........................
    فقیروں کی بستی میں
    اسلام کی بوتلیں
    اندر لوک سے آتی ہیں
    لیبل گورا ہاؤس میں لگتا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    شہوت کے سمندر میں
    زمین کے وارث
    ڈوب رہے ہں
    گرم بوسوں نے
    تیل کے کنوؤں میں
    آگ لگا دی ہے
    نظم: قربت
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    سکھ کا سارا ناواں
    دھرتی کا اندر
    اپنی مٹھی میں رکھ کر
    سیتا کا بلی دان


    راون تپسیا کا بردان سمجھے
    سیاست کی دوکان
    چمکاءے بیٹھا ہے
    نظم: دھرتی کا اندر
    ..............................
    ہبل کے ہات
    شرق کے لات ومنات
    اپنی انا بیچ چکے ہیں
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    غربی ہبل
    عزازیل کا بردانی ہے
    برہما تو
    ایسا بردان نہیں دیتا
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    دور غرب سے


    اٹھتے بگولے
    گلابوں کی اداءیں
    چراغوں مسکانیں
    شبنمی ہواءیں
    کلیوں کی آشاءیں
    نگلتے ہیں
    نظم غربی ہبل
    ...............
    واشنگٹن کے ایوان
    ایشیا کے لہو سے
    ایشیائ باشندے
    تعمیر اپنے ہات سے
    کیوں کر رہے ہیں
    نظم: کیوں؟
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    مشرق سے اٹھا
    واشنگٹن پروان چڑھا
    مروں گا ماسکو جا کر
    میں کون ہوں
    بھول سا گیا ہوں
    نظم: یاد نہیں
    .................
    روٹی کپڑا دوں گا
    امریکی خدا کا وعدہ ہے
    آؤ امریکہ چلیں
    ہاءیکو۔
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    یہی مری تم سے التجا ہے
    امریکی گرین کارڈ
    ہمراہ میت میرے دفن کرنا
    ہاءیکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    اب وہ آنکھ ملاتا نہیں
    شاید گڑار آیا ہے
    اپنی کچھ شامیں
    لندن کے بازاروں میں
    نظم: بےاعتنائ
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    آزادی جو چاءتے ہیں
    امریکہ کی وہ غلامی کرلیں
    نظم:نسخہ
    ِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِِ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ ۔۔۔

    بھوک کا خوف مٹانے کے لیے
    بربط پر انگلیاں میں نے چلاءیں
    کھا گیا وہ انگلیاں مری
    پیشانی پہ اس کی
    یو ایس اے میڈ لکھا ہوا تھا
    نظم۔: انگلیاں

    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    حرکت کرتے ہونٹ
    دنبی سٹی اور امریکن سنڈی سے
    بدتر لگتے ہیں
    نظم: دروازہ کھولو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    اس ہوٹل کے
    باسی کھانے
    خراب چاءے
    نکمی شراب
    ولاءیتی بوتلوں میں
    بک جاتی ہے ہاتھوں ہاتھ کہ
    بڑا وٹل ہونے کا
    اس کو
    شرف حاصل ہے
    نظم: ہاتھوں ہاتھ

    .....................
    ہڈیاں

    فارسفورس کی کانیں ہیں
    یہودی لابی کےگلے ہیں
    بٹنوں کی بہت ضرورت ہے
    نظم: سورج دوزخی ہو گیا تھا
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    کوہ نور ہیرا لے گیے تھے وہ
    کعبہ بھی لے جاءیں گے اب
    رک نہ جاءیں کہیں
    شراب و شبابکے
    خوصگوار سلسلے
    نظم: سلسلے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    جب سے ملا ہوں تجھ کو
    سوچ نے قرض پہن لیا
    ہونٹ منجمد ہیں مرے
    ہاءیکو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    بیس تیس پچاس
    جمہوریت
    خبر مجذوب کی بڑ
    نظم:جمہوریت
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    ووٹوں کے مانگت
    تقاضوں کے قاتل ہیں
    نظم: یہاں سب قاتل ہیں
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    پاگل ہو تم
    اخلاص اور الفت کی باتیں
    ووٹ کی باتیں ہیں
    نظم: آنکھوں دیکھے موسم
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    ضمنی الیکشن میں لوگوں کی قسمت جاگی
    گھرکی کے مرنے سے یہ معلوم ہوا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    فقیروں کی بستی میں
    کچھ ووٹ کے شخص ہیں
    کچھ نوٹ کے شخص ہیں
    کچھ ربوٹ سے شخص ہیں
    .......................
    گریب کی بٹیا
    ڈولی چڑھے کیونکر
    گربت کے کینسر میں مبتلا ہے
    نظم: بنیاد پرست
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    دیا اور کرپا کے سب جذبے
    شوگر کو ناءٹروکولین ہیں
    نظم: یہاں سب قاتل ہیں
    ......................
    قطر برید سے پہلے
    کل نفس کا انجکشن
    لاالہ کا وٹمن
    حبل الورید میں رکھ دو
    نظم: دروازہ کھولو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    کلکیریا فلور کے فطرے
    لیزر شاعیں
    ان کے بھیجے کی
    پیپ آلودہ گلٹی کا تریاق نہہیں ہیں
    دروازہ کھولو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    تقسیم کا در
    جب بھی کھلتا ہے
    لاٹ کے دفتر کا منشی
    بارود کا مالک
    پرچی کا مانگت
    عطا کے بوہے
    بند کر دیتا ہے
    نظم: سورج ڈوب رہا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    پنڈٹ اور فادر
    ہاں ناں کے پل پر بیٹھے
    توتے کو فاختہ کہتے ہیں
    نظم: سورج ڈوب رہا ہے
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    آس کا ہر جذبہ
    یہی کہتا ہے
    ہر پل
    سبز ہوں کہ نیلے
    ڈالر کھیسے کی زینت رہیں
    نظم: کھیسے کی زینت
    ...............
    وہ تصویر
    مرے خون سے جو مرتب ہوئ تھی
    اشکوں میں ڈوبی
    کہہ رہی تھی
    "
    پاپا جہیز"
    ہاتھ میں
    کاغذ کا ایک ٹکڑا بھی تھا
    نظم: کاغذ کا ٹکڑا
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    ہم تو
    حنوط شدہ ممیاں ہیں
    رگوں میں لہو کب
    کیمیکل دوڑتا ہے کہ
    آکسیجن جلتی نہیں
    جلنے میں معاون ہے


    نظم: سورج دوزخی ہو گیا تھا
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    امن
    اس روز شہر میں کرفیو تھا
    نظم:برسر عدالت
    ....................
    تصب کی آنسو گیس کا ہالہ
    پتھر اور کدال لیے
    بڑھ رہا ہے
    انسان کی حرمت مٹانے کے لیے
    نظم: وہ کہاں ہے؟
    ....................
    جمہوریت کا ذکر چلتا ہے تو
    غیر ملکی ایجنٹ غنذہ عناصر
    نظم: کہتے ہو
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
    جب انرجی ہے ناکام رہا ہوں
    کل کی کوئ کل
    کب کس نے دیکھی ہے
    نظم: جال
    ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔


    از: ڈاکٹر محمد ریاض انجم
    اردو ادب میں شاعری ابتدائ اور قدیم صنف سخن ہے جس میں عروض کو بڑا عمل دخل رہا ہے۔یہی وجہ ہے کہ عروض سے متعلق شاعر اور نقاد غیر عروضی شعرا کو تسلیم نہیں کرتے رہے۔ دوسری طرف یہ بھی ٹھوس حقیت رہی ہے کہ عروض کے عمل دخل سے فکر اور خیال اپنی پپوری توانائ اورر اصلیت کے مطابق شعر میںنہیں ڈھل سکے جس کے نتیجہ میں ناصرف بات ادھوری رہی ہے بلکہ بسااوقات کچھ کی کچھ ہو گئ ہے۔۔ اس کے برعکس غیر عروضی شعرا کے ہاں شاز ہی ایسا رہا ہو۔ فکر خیال یا جذبے کا بلند ہونا اس سے قطعی الگ بات ہے۔ غیر عروضی شعرا عموما خیال کو فکری اور صوتی آہنگ کے ساتھ شعریت کے لبادے میں ملفوف کرکے پیش کرتے ہیں۔ اس جدید شاعری کو دو حصوں میں تقسیم کیا جاتا ہے۔ ایک تو آزاد نظم جبکہ دوسری کو نثری نظم کا نام دیا گیا۔ اب یہ دونوں سابقے باقی نہیں رہ اور ناہی یہ غیر معروف رہی ہے۔ ڈاکٹر علاامہ بیدل حیدری نٹری نظم کی ذیل میں رقم طراز ہیں
Working...
X